CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, January 12, 2010

.what i have been thinking around dis holidays.

08012010

gratis sahaja perasaan aku terhadap kamu malam ini

kangen-kangenan

kepada-kepadaan

bau-bauan

kamu.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _

serious sahaja kamu ketika aku memberimu yang itu
serious sahaja

tak banyak bicara kita petang itu

sekadar hai
sekadar bye

tak tahu aku mahu kata apa

segan
pilu
malu
sedeh

semua terbuku
semua terbatu
dalam aku


hmm.

kawanku berkata,
berikan dia masa, syafieqa.

si aku pon akur
tapi aku masih tetap terpaku lagi
ketika berdepan denganmu

aku kenal kamu,
kamu kenal aku,
tapi aku tidak kenal aku lagi ketika ini

maaf segalanya lagi.
semuanya lagi.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

i am just an engineering student
not a heroin.

dun expect me high
just because
u want to.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

ACHTUNG!

berhati-hati dengan mereka yang tiada hati

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

cuba bilang kepada aku
apa dia
penyakit paling bahaya dalam dunia ini?

JEMU.

perlukah aku membuat elaborasi di sini?

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

is it too hard to believe?

harder than limestone
colder than ice
more fragile than a heart


dear,
dun drink.
while breathing.
simultaneously.
u cud die.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

liquidised your freaking heart
agar senang aku mahu capture it
inside my freaking bowl of love
biar
easier for me to drink up semua cintamu
and then
biar
satu ia kedalam aku.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

ironik.

(S) y a (F) i q a
(F) a i (S) h a l

kunun.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

if it is up to me,

i want to run away with u.
and u too.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

jangan tembak aku
kemudian tinggalkan aku di tepi jalan

jangan ya?

nanti aku mereput,
beyond recognisable.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

kalaulah aku ini sekreatif khabir bhatia
atau sekaya spielberg

aku mahu membuat satu cerita
mengenai
hantu
penunggu
dalam gigi emas
seorang holocaust jew
yang kemudian dilebur kembali
menjadi cincin perkahwinan
seorang perempuan jerman

oh,
bakalan sebuah kontroversi.
ye tak?

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

hey,
jangan binakan aku istana
kerana aku bisa bina sendiri
nanti-nanti
dengan peluh-meluh aku
dengan rezeki yang Esa beri

hey,
jangan belikan aku jet persendirian
kerana aku tidak kesah berjalan kaki
atau berkeretapi
atau bermotosikal
atau mungkin juga
berkereta wira hitam bersama kamu

hey,
jangan berikan aku baju
kasut
seluar
tudung
yang mahal-mahal
kerana aku hanya mahu cincin yang sepasang dengan kamu
serta 3 utas gelang tangan yang sama
satu untuk dia
satu untuk aku
satu untuk kamu

hey,
jangan kasikan aku hanya dunia
kerana aku mahu kamu
kamu
busuk kamu
wangi kamu
baik kamu
jahat kamu
apa-apa sahaja yang berkaitan dengan kamu
hingga akhirat.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _




09012010

ah,
jengkelan hati melarat-larat

kau off phone lagi

sial.

___________________


10012010

semalam aku lihat satu cerita di tv3,




aku nampak kamu.
pada FAHRIN AHMAD.


hehe.

_____________________________

mahu diapanya hati ini, Yang?
jangan sampai ia tercalar
jangan sampai ia terguris
kalau leaking,
susah nak buat overhaul balik, Yang
nanti menyusahkan ramai pihak

_____________________________

1. You So Damn hot - OK Go!

2. Lying is The Most fun A Girl Can Have Without Taking Her
Clothes Off - Panic At the Disco

3. Oye Oye -Pitbull

4. ain't it funny - jeniffer lopez feat ja rule

5. i like it rough - lady gaga

_____________________________

semalam aku gembira,

ku tahu daripada bondamu,

kau tidak ke Gelugur.

*si aku senyum sampai ke telinga lagi.

_____________________________

11012010

aku tidak pandai mengarang puisi
puitis
yang indah-indah

yang mendatangkan melankolik
waktu malam sejok
yang menghadirkan cinta
pada mata jiwa
yang mewujudkan ghairah
dalam minda beku

aku tidak pandai

AJARIN aku dech.

_______________

si telefon berbunyi

aku lirik

owh,
facebook status update

kau lagi

ape die itu?
hmm.

aku diam selepas aku baca.