CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, March 02, 2008

sensitive issues. tapi aku nak cakap gak~

da due ari asek bace pasal nazi and the holocaust happened during world war two. the unjustice happened to the Jews is really touching. i mean, the Jews is bxxxsat in sum kind of way. tapi, m against all kind of violence in dis world. when i read all this thing about throwing babies by the legs violently to mass murders by using gas chambers in Auscwitz, i feel dat what a blessed dat i was born a Malaysian. Jews are hated by many kaum kat dalam dunie nie. i dunno how to feel about them actually. nak rase kesian ke padan muke. macam bukan sume yahudi nie jahat. bukan sume org Jerman tuh Hitler. bukan sume americans tuh Bush. kan?

tapi bile dipikir2 kan. kesian lagi bangse palestine yang tgh terseksa kat tanah air sendiri sbb ditindas oleh Jews zaman sekarang. takkan la dorg nie tak belajar dari ape yang terjadik dulu pade dorg. tak abes2 dgn keganasan. VIOLENCE! tak terpikir ke ape yang jadik kat dorg dulu tuh dorg buat balik kat org. aku tau bukan sume kat israel bxxxsat tuh merase holocaust, tapi dorg nie tak serik ke? i mean, kalau aku penah rase bagaimane terseksanye terpisah dari mak ayah, adek beradek, kematian keluarge, being a refugee kat negare sendiri, kene pukul and torture, dan segale jenis penindasan, aku tak nak org lain rase ape yang kiter rase. kalau Jews nie pikir ape yang aku pikir nie, aku konfem sume jenis kejahatan yang ade kat dunie nie tak terjadik nye. sumhow aku rase betape bxxxsatnye and betape bodohnye si yahudi nie tak berpikir ape yang dibuat tuh, aku rase dorgla punce kejahatan kat dalam muke bumi nie.

aku tak bermaksud untuk menimbulkan spekulasi terhadap mende yang sudah kontroversi. macam aku kate, bukan sume americans itu Bush. tapi it's just an expression of mind yang aku rase sume org patut bagi. after all, m one of the warge planet bumi and patut involve. lagipula, aku rase keganasan kat planet nie da macam byk sgt.

bukan kat luar negare jek. tapi kat dalam malaysia pon. sume nak ikot Jews bxxxsat. aku kate die bxxxsat sbb ape yang die buat kat palestine. aku tak tau korg bersetuju ngan aku ke tak. tapi kat bawah masjid al-aqsa tuh aku rase tak de nye harte yang diorg bajet tuh. aku penah terbace pasal nie. pasal temple of solomon. nanti len kali aku terangkan kat korg ape die jada tuh. dorg sebenarnye saje nak nyusahkan umat Islam kat palestine tuh dengan tak bagi dorg amek masjid al-aqsa. tak tau yang Islam itu lebih kukuh dari segalenye.